Smoothies: alle belangrijke informatie!

Bob, ik krijg ’s morgens dus echt geen hap door mijn keel hè! Jep, dat hoor ik met regelmaat. Alleen hoe kun je ervoor zorgen dat je het ontbijt niet over slaat en de dag toch actief kunt starten? Denk in dat geval bijvoorbeeld eens aan een smoothie. Een goede smoothie is rijk aan eiwitten, koolhydraten, mineralen, vitamines en antioxidanten. Met een smoothie kunnen we toch onze dagelijkse behoefte aan fruit en groente nuttigen.

Smoothie: wat is dat?

Oké leuk een smoothie, maar wat wordt daar nu eigenlijk onder verstaan? Simpel gezegd is een smoothie een mixdrankje van gepureerd fruit of groente gecombineerd met vloeibare stoffen. Aan een smoothie kunnen allerlei extra’s worden toegevoegd. Denk bijvoorbeeld aan havermout, proteïne, honing of granen. Op die manier wordt een smoothie voedingsrijker. Eigenlijk kan er ontzettend veel gevarieerd worden met een smoothie!

Veel tijd?

Leuk allemaal hoor zo’n smoothie, maar dat kost toch veel te veel tijd? Op een of andere manier wordt een smoothie als lastig gezien om te maken. Is dat eigenlijk wel terecht? Het is een prima alternatief om je lichaam snel een energie boost te geven. En dat is toch een stuk beter dan de kant-en-klare sappen in de supermarkt. Met een smoothie kun je namelijk voorkomen dat belangrijke bestanddelen worden gedood.

Hoe helpt het?

Hoe zou een smoothie jou kunnen helpen? Met andere woorden, wat zijn de precieze voordelen van smoothies? Allereerst is het makkelijk in te nemen aangezien het vloeibaar is. De hoeveelheid is groter dus je kunt er langer mee doen. Andere voordelen zijn: het is prima te bewaren in de koelkast, makkelijk te bereiden, het levert je snel en veel energie, de spijsvertering werkt beter en ze helpen de vochtbalans te behouden. En dat is nog niet het enige!

Andere voordelen

Smoothies helpen je ook met afvallen. Het is een gezond tussendoortje. Ze zorgen voor een verzadigd gevoel en het is een prima manier om het totaalaantal calorieën wat je binnenkrijgt, te verlagen. Ook verteert je lichaam een smoothie sneller, omdat het gemixt en vloeibaar is. Nederlanders eten te weinig groente en fruit. Met een smoothie kom je toch aan de dagelijkse hoeveelheid. Bovendien zijn gezonde smoothies goed voor je immuunsysteem.

Ook nadelen?

Heeft een smoothie alleen maar voordelen? Nee, dat niet. Een smoothie is prima als aanvulling op de vaste voeding. Voorkom dus dat je het eten van groente en fruit gaat vervangen voor smoothies. De voedingsstoffen worden met een smoothie sneller opgenomen door je lichaam. Alles goed opnemen gaat dan niet en dus worden bepaalde elektronen onttrokken. Dat is een nadeel in tegenstelling tot groente en fruit gewoon normaal eten, waarbij het lichaam zelf moet afbreken.

Conclusie

Het betekent dus dat de voedingswaarde van groente en fruit en die van een smoothie kunnen afwijken. Toch wegen de nadelen van een smoothie niet op tegen de voordelen. Er zijn allerlei gezonde smoothie recepten te vinden op het internet. Zo kun je bijvoorbeeld ook pure chocola toevoegen voor extra smaak. Voor je gaat surfen, wil ik je eerst nog even attenderen op mijn try-out en online coaching actie.

Try-out

Met de try-out krijg je 10 Personal training sessies tegen een gereduceerd tarief. Bovendien krijg je er nog eens 1 gratis sessie bij. Ik leer je o.a. hoe je effectief traint en met minder training veel meer resultaat haalt. Ook geef ik je allerlei handige voedingstips mee waar je echt iets mee kunt. Zo overhandig ik je bijvoorbeeld een lijst met lekkere en gezonde tussendoortjes en krijg je ‘’12 tips om effectiever te trainen’’ op papier. Superhandig als naslagwerk!

 

Aanmelden try-out 

Online coaching

Liever online begeleiding? Met mijn ‘’12 weken online coaching’’ programma krijg je nu 75% korting. Ik voorzie je o.a. van trainingsschema’s die gericht zijn op effectief trainen. Elke week hebben we (indien je wilt) contact over de voortgang. Dat kan telefonisch, maar ook middels e-mail of Whatsapp.

 

Inschrijven online coaching   

 Inschrijven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *